Parkovací systémy s naváděnímTechnické řešení
Systém pro navádění vozidel na parkovištěPříklad struktury systému je na blokovém schéma na obrázkuTechnický popis SNAPSNAP se používá pro navádění na parkoviště P+R, komerční parkoviště u obchodních řetězců, veřejná parkoviště ve správě magistrátu města apod. Systém je popsán v následujících odstavcích.
Naváděcí systém SNAP je řízen centrálně. Centrální řízení umožňuje rozšiřování naváděcího systému, kdy je nutno doplnit pouze nové proměnné informační tabule zabezpečující kombinované informace pro navedení (různá parkoviště, různé trasy). Informační tabule parkovišť (ITP)Značky ITP navrženy jako samostatné skříně ve tvaru směrníku dle Vyhl. č. 99/1989 Sb., o pravidlech silničního provozu. ITP odpovídají ČSN 01 8020 "Dopravní značky na pozemních komunikacích" a Technickým podmínkách č. 65 MDS ČR a MV ČR "Zásady pro dopravní značení na pozemních komunikacích". Samostatná skříň umožňuje operativně měnit navádění na jedno nebo několik parkovišť a zároveň jejich postupnou realizaci. Naváděcí systém SNAP může být rozšířen o další parkoviště. U všech ITP je zřízena elektrická přípojka, resp. napojení na veřejné osvětlení se zálohovacím zdrojem nabíjeným v průběhu svícení veřejného osvětlení. Ovládání značek je dálkové přes rádiovou datovou síť.
Přenos dat v systému Systém spojení v provedení s homologovaným rádiovým datovým modemem po rádiové datové síti v pásmu 400-470 MHz je z hlediska investičních nákladů dražší. Má však výhodu v případném rozšiřování systému SNAP o další funkce v rámci budování případného městského informačního systému, kde provozní náklady zůstanou prakticky ve stejné výši původního ročního paušálu nezávisle na množství přenášených dat. Systém spojení prostřednictvím sítě mobilních operátorů (GSM, GPRS) je z hlediska investičních nákladů cca 2,5 krát levnější. Má však nevýhodu v rychlém nárůstu provozních nákladů spojených s počtem přenášených dat, což je z hlediska případného budoucího rozšiřování systému SNAP nebo při budování například městského informačního systému (MIS) nevýhodné. Pro přenosy dat mezi jednotlivými parkovišti a značkami ITP lze použít obou výše uvedených systémů spojení bez dodatečných jak HW tak SW úprav. Oba námi dodávané systémy spojení mají shodné jak přenosové protokoly, tak i ovládání přenosu dat. Pro zabezpečení servisních úkonů a také pro potřeby zkušebního provozu může být centrální systém navíc vybaven linkou ISDN a linkovým modemem. Rádiové spojení po síti 400-470MHz
Spojení mezi parkovišti a jednotlivými značkami ITP je zajištěno samostatnou rádiovou datovou sítí, navrženou dle rádiového projektu a příslušného povolení Českého telekomunikačního úřadu.
Spojení mezi parkovišti a jednotlivými značkami ITP bude zajištěno zvolenou sítí mobilních operátorů dle doporučení výběru ze strany investora.
|